KORU E1 wedstrijdverslag

Vanmorgen afgereisd wederom naar Hardenberg. Dit keer mochten we tegen E4 van Juventa.

Bij aankomst de meiden goed opgepept aangezien we 2 wedstrijden gemist hadden door Corona.

We hadden ergens gehoord dat dit team graag duwde dus de meiden waren gewaarschuwd. Gelukkig waren we ‘vals ingelicht’.. want ik heb geen geduw en getrek gezien! Wel waren de teams enorm aan elkaar gewaagd! Wat een spannende wedstrijd.

Juventa had een jongentje wat een goed schot bezat en alles wat hij gooide, zat. Al snel was het 3-0.. Gelukkig hebben wij ook een enorm gemotiveerd team en schoot Fayenne. Het ging fantastisch en Sophia schoot de 2e erin! wisselen na 10 minuten . 3-2 De scorende jongen van Juventa ging ook even op de bank, lisa genoot hiervan en scoorde!! 3-3 Al snel Juventa ook.. 4-3 Airen volgde al snel snel schieten en Yes!! 4-4 Juventa volgde ook weer.. 5-4 bloedstollend spannend werd het. Weer waren de 10 minuten om. Even pauze en speloverleg aan de kant! We spelen fantastisch maar probeer niet van te verre afstand te schieten en zorg dat er altijd iemand onder de korf staat zodat de bal in ons bezit blijft! Verdedigend zijn ‘mijn’ dames onwijs goed maar degene die de score jongen moest verdedigen had het zwaar! Maar we geven nooit op!! 3e 10 min gaan in en Amelie krijgt al snel een kans om te schieten! 5-5!! Volhouden, niet weggeven nu! Dit voelen de meiden ook en proberen iedere kans die ze krijgen, en dat zijn er nog al wat , erin te gooien. Wat niet lukt want er wordt totaal niet gekeken of ze verdedigd staan, of het überhaupt wel kan van zo’n afstand, of ze staan te dicht onder de korf.. alles wordt geprobeerd om maar op winst uit te komen. Het jongentje van Juventa scoort weer als ze maar heel even in balbezit zijn.. 6-5.. weer erg veel balbezit in ons voordeel fayenne krijgt weer vrij spel en schiet! 6-6! Ooooh zo spannend!!! De leidster van Juventa geeft het ook aan, welke kant gaat het op? Natuurlijk onze kant dacht ik want wij zijn veel beter( of ben ik misschien bevooroordeeld). Nogmaals krijgt fayenne een kans en weer dendert deze erin!! 6-7! Hou vol! Hou vast!! De tribune is niet te houden zo spannend.. laatste wissel mogelijkheid en laatste 10 minuten , Amelie krijgt de opdracht puur op het scorende mannentje te blijven, diet dit fantastisch maar een goede strakke bal van hun en Amelie kon het net niet redden om haar armen omhoog te doen.. doelpunt.. 7-7 Fayenne vind het zo spannend dat ze terwijl ze al coachend op de bank zat op dr tong beet.. Pff wat een spanning we hebben nog 3 minuten op de klok , gaan we het uit handen geven of toch voor de winst niets is nog zeker….

Er wordt mooi rondgespeeld en wanneer er een slap balletje van onze kant komt gaat de bal toch weer naar de andere kant, snel schakelen maar gelukkig gaat de bal over! Pffff niet te doen dit. Airen ontvlucht haar tegenstander en schiet ! 8-7. Wat zijn de meiden blij!’ Maar we zijn er nog steeds niet, 1,5 minuut.. billen knijpen en hopen dat we dit vast kunnen houden.. bal gaat over de lijn en Juventa krijgt de bal.. gelukkig worden zij ook slordig en blijven maar proberen .. 2x over de korf! 1x net niet. En dan schieten ze nog een x net op het afscheidsfluitje/bel!! Gelukkig voor de scheids en voor ons gaaf deze er net naast!! GEWONNEN!!!!! 7-8!!

We kunnen het nog en gaan volgende week weer voor de winst maar zeker ook weer voor het plezier wat we er met z’n allen in hebben!!

Tot volgende week!! We spelen thuis ( in Dwingeloo ).
9.00 uur vertrek.
10 uur spelen!